3.5.09

pocong!

korang tengok tak keliwon kat tv3 tu.yang tiap2 malam jumaat kul 9 stengah malam.minggu lepas nye episod paling menyeramkan bagi aku.tak ingat tajuk,tapi yang aku ingat,terbayang-bayang dia punye watak hantu pocong tu.adehhh....takut sungguh.tapi dalam takut2 tu nak jugak tengok.hehehehe...kalau diorang soh aku berlakon citer tu,tak nk aku.bukak pintu ade pocong,bukak mata ade pocong,kiri pocong,kanan pun pocong!pengsan............

hubby sound.. "kalo takut jgn tengok,kang malam2 takut nak kuar bilik buat susu"
dan aku pun membalas"papa la bangun buat susu"ade berani?hehee dia gelak je.kalo korang nak tau,aku paling takut ngan pocong.tak tau la nape.tapi....adam suke!sikit2 pocong.kalo melukis pun suke lukis karakter pocong.ade sekali tu,time maghrib tggl aku anak beranak je ngan adik aku kat umah.aku tgk adam terintai-intai ke bawah.dia tgh dok kat tangga mase tu.pastu aku ajak dia turun.tapi dia taknak sebab ade pocong katanye!aduhhh aku lemah tul dgn situasi mcm ni.

org cakap budak2 kecik ni boleh nampak..ishh entah la.tapi riak muka mase dia cakap tu macam betul2 dia nampak.tapi sejak bile pulak kawasan umah mak aku ni ade pocong?weiiii sape punye pocong terlepas niiii....nak sedapkan hati aku buat2 berani jelah.sebelum turun aku sempat citer kat adik aku ape yang adam bgtau aku tadi.dia pun apelagi....mencicit ikut aku turun sekali.hahahaaaa...tak tau lah ade ke tak....harap2 dia tak muncul bile aku turun.

dulu kalau balik kampung ayah aku,abang2 aku ade cakap diorang nampak pocong.mak cakap tu yang orang bela utk jaga kebun/dusun diorang.tapi bile tuan dia da mati.benda tu takde sape bela.tu yang dia merayau.sape nasib tak baik,nampak la..........eiiiiiii seram nye......

3 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

lieya menyesal gile tgk keliwon pasal pocong tu...serius lieya takut tau...terbayang2 ajek....dah le cam real....ade dlm 2-3 ari lepas tgk citer tu, lieya kalo nak gi kencing minta hubby teman he hehehe....

Anita, Mummy Adzryl said...

ohh btol2.. dlm byk2 antu, me pun paling takot kalo tgk pocong!! aiyakk.. tatau nape! tp mmg meremang lah kalo fikir.. esp bila org dok cite experience jumpa pocong in real life.. aiyakkkk!!! mintak simpang... huhuhu..

mummysya said...

kin pun tengok...sereyes!!! Ngeri giler...

Aries'sya pun takoot sangat...

you might also like: