24.3.09

tibe-tibe aku...

"TERINGIN NAK MAKAN PUDING CARAMEL"...halalaaa tekak aku ni suke ngade2 tau.time pakar2 puding caramel(mak ngan adik aku) xde pulak tuh.mak balik kampung,adik aku sofea kt kolej.nampaknye kene lah tggu pakar2 balik.harap2 mak balik ptg ni.esok aku beli bahan2 bagi kt mak.petang lps balik keje blh terus ngap!nak tggu sofea ari jumaat br dia balik.lambat lg tu.
maap lah ye..aku kalo bab mari memasak kuih muih ni kurengzzzz ckit.selalu failed.kalo mari memasak lauk pauk aku terror la heheheee.boleh la pulak camtu ek!aku penah belajo wat puding caramel ni.tp bab masak gula tu mesti x berape nk menjadi.nnt rase pun jadi lain je.aku suke kalo mak atau sofea yg bikin..bukan sahaje lazat,tp berkilat kilat puding tu tau.rasenye pun nikmat.lagi2 kalo da sejuk.iskkk makkkk balik cepatttttt!mak aku tu kalo anak2 dia teringin nak makan ape2 dia laju je buatkan.(sambil mengajor la) sambil buat tu dia bebel la ckit"haaa yg ni buat camni"yang tu ltk ckit je"blablablalalalaa.yg anak2 ni yelah,ok,pahammmm mak.
pastu 3 bulan lagi kalo teringin cari mak jugak.bukannye ape..kalo mak buat lagiiii sedap.nak mak jugak buat.kalo kitorang buat nnt rase x same dgn yg mak buat.hehehee nnt mak aku cakap ahhhh tu sume alasan korang.ckp jela malasss!"KATANYE"
mak aku mmg terror memasak.lauk pauk,kuih muih,kek sume dia boleh.dulu2 mak buat catering,ade restoran.tp tu 7 tahun yg lalu.mak mewarisi bakat memasak dari arwah nenek.aku harap aku pun boleh terror masak mcm mak jugak.mak pun slalu pesan kt anak2 pompuan dia supaya rajin2 ke dapur.lagi2 yg dah bersuami tu.mak kate salah satu rahsia kebahagiaan rumahtangga adalah selalu masak utk suami.pikat suami kita dgn masakkan yg sedap2.owhhh patutla abah sayangggg sgt kt mak.sbb mak rajin dan pandai masak.apepun, makkkk org teringin nk mkn puding caramel mak!

you might also like:

There was an error in this gadget