2.2.09

wonderful sunday!

ape yg ko korek tu dik..melombong emas ke..
korek lagi dik dalam2.kot2 ade emas.blh kite jual.
pastu ibu bwk ko pg disneyland ye..
ni la dia muke2 yg eksyen ckp xnak mandi.
penatlah,melekitlah,mcm2 alasan.bile sampai
korang yg plg lame berendam ye!kecuali yg
baju kuning tu.dia dari umah lg dah pakai
suor mandi.sampai je terus berenang katanye.
dan dia jugakla org pertama tercicir mase naik
banana boat..hua hua hua..lawakla ko man oiiii..

si pires ni plk x puas hati ngan alya sbb x nk mandi laut.
sampai meraung anak aku dia sakat.elok2 alya tgh
leka main pasir,dia tangkap bwk lari nak celup
dlm laut.mau x menjerit anak aku tu.penakut air.

ni hubby aku yg kononnye xnk mandi.tkgla tu dia
blh melepak dlm laut dekat sejam gakla.pastu blk
umah ngadu sakit2 badan.sape yg kene picit?
akuuuuu jugakkkk....
mak ngan abah dok lepak2 sambil melayan cucu2
diorang pun hepy sgt sbb da lame x pg picnic.
ecewahh makkk..bkn main lagi posing ye.
alya yg penakut air.nak jejak kaki pun takut.
mandi kt umah pun nangis,ni plk kt laut.yg adam
kt blkg tu sibuk dok angkut pasir.nak buat umah
adam katanye...buatlah nakk oii.asal ko heppy udah le.
haaa,yg melambai tu hubby ku,blkg dia capiq,pires,
man yg belakang skali.yg lawaknye kan x sampai tgh laut lg,man
yg dok blkg skali tu tercicir.aku pun x taula camne dia blh
jatuh dulu.berat sgt ko tu man.hahaa tergelak besor aku
ngan sab kt tepi laut.aduhaii

ni plk aku ngan anak2 main pasir je.eh,korang nmpk x budak
yg tgh mandi tu.aku x kenal pun dia.tibe2 dtg amek adam nye
pelampung.selambe badak je dia tau.mak dia pun wat dek je.
ape punye perangai daa.aku x salahkan budak kecik tu.
tp mak dia tu ha,yg baju merah tu.at least dtgla ckp kt aku
nk pinjam kejap.ini x..sampai ke sudah wat bodo je.apedaaa

hoyea!haa hari ahad lepas aku gi pd.teruje sgt sbb da lame x gi picnic.pg plak dgn family,hmm lg meriah la di buatnye.cume yg x bestnye abang ngan adik x dpt pegi sbb abang baru je pg minggu lps,adik plk ade wedding.tapi xpelah.lagipun last minit punye plan.hari sabtu pagi tu sab call aku,suruh dtg umah cepat sbb ade hal nk cakap.aku igt nk ckp ape,rupenye nk ajak gi pd.aku apelagi ok je.abah ngan mak pun excited nk pegi.menjelang ahad aku dgn penuh semangat bangun pagi.kejut anak2 and hubby.mule2 tu hubby xnk ikut sbb dia letih.last2 dia ckp nk ikut.tapi dia ckp xnak mandi.aku bawak gak la suor pendek dia.bkn ape takut sampai sane nnt dia nak mandi plk.so kul 8 stengah kitorang gerak gi pd.mase kt highway tu hujan,tp xla lebat.dlm hati aku harap kt pd nnt xla hujan.sepanjang jln aku tido..hehe nk save energy.yelah nnt nak kuak lentang.dlm sejam lebih gakla perjalanan.sampai pd kitorang survey2 dulu port yg menarik.last2 lepak kt teluk kemang.hmm ramai gak org.so kitorang sewa khemah.40 hengget je.aku ngan sab org pertame gi tukor baju.hehee excited bebenor.yg shapiq,pires ngan hubby aku konon2 xnk mandi la.last2 diorang yg over.siap naik banana boat lagi tu.kelakar sangat tgk gelagat diorang.anak2 aku plk x berape nak mandi.takut la tu.aku belikan mainan yg korek2 pasir tu.tu jelah yg diorang main.
aku pun mandi kejap je sbb xtahan muke da rase pedih2.aku main pasir je ngan anak2.hehe best gak.pastu jd tukang gelak dgn aksi2 diorang yg mandi manda tu.tukang amek gambo.tukang makan sbb mak masak bihun,sandwich,nasik lemak,kuih2.sedap tuh.apepun mmg syokla.da lame x gi picnic ramai2 ngan family plk tu.lebih kurang kul 5 kitorang gerak balik shah alam.malam tu plk adik belanje mkn bubur nasik kt restoran night circle.sedap giler.aku selalu makan bubur kat ctu.lgpun dekat ngan umah mak mertua aku.jln kaki je.yg anak2 aku plk mcm x reti penat,kul 11 pun xnak tido lg.aku yg da keletihan ni apelagi,terlelap dulu la.nasib baik laki aku rajin nak melayan.sedar2 kul 3 stengah alya nangis nk susu.bile nk tido blk tu aku terpikir cam malasnye nak keje.hehe tp xblh la sbb cpu aku da siap repair.haaa tu yg da lame x update blog nih.siannn da berdebu.oklah aku nk post gambo plk ek..penat nk menaip.

you might also like:

There was an error in this gadget