25.5.09

doa selamat&house warming abang

halluuu sume!hari ni nak citer la kisah semalam.
entry kali ni di perkaya dgn gambor ye.
semalam ade kenduri doa selamat kat umah abang
sulung aku.da stengah tahun dok umah baru tapi
la ni baru dia sempat nak buat doa selamat.itu pun
keci-kecilan je.ade adik beradik,family wife dia, jiran
ngan kawan2 dia je.yang baju merah tu abang aku.
tgh melayan anak2 buah.

menu semalam ade nasi tomato,sate kajang(fav aku)
roti jala,ayam goreng,kuih,buah.dasyat tul menu.
roti jala tu ade 2 kuah.ade kari daging ngan mak
aku buat serawa durian.memang umphh!
aku makan berulang ulang.bukan aku je
semua ye..hehee

hah,ini mmg aku punye fav.tak kira lah sate kajang
ke ape ke.kalo dah namanye sate,mmg aku
balun cukup2.

yang ni kaum adam...kalo sudah kenyang takde
keje lain.ps3 la yang di hadap.laki aku tu
bukan main lagi mengadap.padehal dia bukannye
suke pun game bola.dia suke tembak2.

ni adik2 aku.bukan senang nak kumpul empat2
nih.kali ni dapat kumpul sume.seronok tak terkata.
mrs.shariman tak pakai baju kurung sebab kain
da tak muat.perut semakin membesar.aku pulak
malas nak gosok baju kurung yang ade.
hahahaa da hasilnye aku kena sound dengan
mak aku"haaa yg ni apesal tak pakai baju kurung"
"tempah baju kurung banyak tapi tak pakai"
kuat pulak tu dia sound.malu aiiiii...

jemputan yang datang.

aku ngan hasnor(mama areena)
si hasnor ni sblm gerak umah abang dia call
tanye aku pakai baju ape.aku cakap aku pakai jeans
je.dia pun kate ok.aku igt dia pun pakai jeans gak.
sekali sampai tgk2 dia pakai baju kurung.
sabo jelahhh..kekekekeee

seronot nye anak2 kecil ni main.mase ni
ramai yg da balik.sume tgh melepak.
aku bukakkan baju adam ngan alya.
qistina pun same.cuaca pun panas time tu.
korang nampak tak laki aku dah terdampar
kat belakang tu ha...yang baju merah tuuu..

adam ngan areena sempat main musical chair.
kelakar giler time ni.sampai bocor bean bag
pak long korang kerjakan.adam tu mula2 tak tau
nak main camne.areena da biase main kat tadika.
jenuh nak mengajor.masuk round ke 5 baru dia
paham.

muka penat.time ni da kat umah.
baru pas nangis.soh mandi taknak.

ni pulak keje laki aku.dia pegi snap mase aku
tengah cium botol susu adam.
bukan ape.adam cakap botol tu bau sabun.
aku pun cium la.mmg bau sabun.yang laki aku
tgh belek2 camera.sempat dia snap.sabo jelah.
eeee buruk la muka aku mase niiiii.

gaya macam tuan besar.

aktiviti sebelum tido.mase ni aku dah
zzzzzz..alyaa pun same.

1 comment:

☆ lieya latif ☆ said...

wah meriah tu....bab2 makan mmg best kan...lagi dpt kumpul sedare mare, adik beradik....mase makan2 leh borak2...mcm2 citer keluar kan....hi hi hi

lieya pun minat sate...tapi lieya suke sate ayam yg ade sekali ngan kulit die....hehehheeh....mane la tak gemuk aku nie....kih kih kih

you might also like: